Možno si myslíte, že začať dnes podnikať je úplne šialené, ale vedzte, že opak je pravdou. Práve tieto nestabilné časy nahrávajú odvážlivcom. Celý svet sa mení a mení sa aj správanie zákazníkov. Je síce pravda, že nakupovanie sa presúva viac na internet, ale zároveň sa darí podnikom a predajcom, ktorí si vybudovali svoju značku. Ľudia sa čoraz viac zaujímajú o kvalitu výrobku alebo služby a chcú jasne identifikovať svoj obľúbený výrobok spomedzi stoviek podobných. Tu má ochranná známka svoje nezastupiteľné miesto.
Čo je ochranná známka?
Ochranná známka je duševné vlastníctvo spoločnosti. Vďaka tomu je vaša značka chránená pred falzifikátmi a vaše zisky nie sú nijako obmedzené. A to je najdôležitejšie. Preto odborníci odporúčajú hneď na začiatku podnikania určiť, ako bude vaša značka vyzerať, a potom zaregistrovať ochrannú známku na príslušnom úrade. V tomto prípade je to Úrad priemyselného vlastníctva, ktorý spravuje celý register a prijíma nové žiadosti o zápis.
Ako môže vyzerať ochranná známka?
Existuje mnoho možností. Môže to byť napríklad logo, obrázok alebo dokonca len písmeno. Zaregistrovať môžete aj farebnú kombináciu, tvar samotného obalu, dokonca aj krátku hudobnú interpretáciu. Všetci dobre poznáme zvodné piesne, ktoré sprevádzajú určité výrobky alebo činnosti v práci. S výberom sa neponáhľajte. Zamyslite sa nad tým, či si zvolené stvárnenie ľahko zapamätáte a či ho budete používať aj v nasledujúcich rokoch. Takže by mal byť aj trochu nadčasový.
Aké sú náklady na registráciu ochrannej známky?
Náklady na registráciu ochrannej známky závisia od rozsahu platnosti. Ochrannú známku si môžete nechať zaregistrovať len na území Slovenskej republiky, samostatne v každej krajine, alebo takú, ktorá bude platiť v celej Európskej únii. Podľa toho sa líši aj suma, ktorú zaplatíte.
Nemusíte byť sami
Aj v tejto oblasti existujú na našom trhu spoločnosti, ktoré vám s registráciou ochrannej známky ochotne pomôžu. Napríklad spoločnosť Patentoid. Jednoducho ich kontaktujte a oni sami aktívne podniknú príslušné kroky. Urobte správny krok hneď na začiatku a neriskujte neskoršie problémy pri ochrane svojej značky.